Kunden er sjefen

Vårt ønske er at du skal finne Hansa i din lokale REMA-butikk.

GOD HANDEL: Målet er å skape en god handleopplevelse for våre kunder i Bergen, Hordaland og resten av landet, skriver Mette Fossum, kommunikasjonsdirektør i REMA 1000.
  • Mette Fossum
    Kommunikasjonsdirektør REMA 1000
Publisert: Publisert:
iconDenne artikkelen er over syv år gammel
iconDebatt
Dette er et debattinnlegg. Innlegget er skrevet av en ekstern bidragsyter, og kvalitetssikret av BTs debattavdeling. Meninger og analyser er skribentens egne.

Kundene i Bergen og Hordaland er vår øverste sjef. Det er derfor vår viktigste jobb å gjøre kundene våre fornøyde. Vi i REMA 1000 vil ha variasjon i hyllene, ikke motsatt, slik det kan ha blitt skapt et inntrykk av.

Bergensere og hordalendinger har talt. Dere har i undersøkelser og på våre salgsstatistikker fortalt oss at fargen på hyllene varierer i dagligvarekjedene, men innholdet i hyllen er for likt. 70–85 prosent av vareutvalget i norske butikker er identisk. Det stiller Norge i en særstilling internasjonalt.

Som kunder ønsker vi oss mat til en lav pris, høy kvalitet, et større utvalg og flere lokale valgmuligheter. Vi ønsker oss kortreist mat og bærekraftig mat.

Les også

Æ liker ikke Æ

Vi har hørt ønskene. Og vi gjør noe med det. Men det betyr at noen varer må vike for at vi skal få det til. Og det har det blitt bråk av, og det forstår vi. Men en butikk har fortsatt fire vegger, og hylleplassen skal fylles med interessante og viktige varer for deg som kunde. Målet er å skape en god handleopplevelse for våre kunder i Bergen, Hordaland og resten av landet.

Vi gjør derfor endringer for å møte ønskene fra kundene våre. Fra 16 typer tannkrem til 12. Fra 18 typer tannbørster til 14. Da blir det litt mer plass i butikken til andre varer – også lokale og nasjonale.

Vi ønsker å tilby Hansa i våre butikker. Vi vil også tilby produkter fra Isbjørn Is, Marthas Salater og Fana Kjøtt for å nevne noe. Lokalproduserte varer som gir arbeidsplasser, tilhørighet og et bedre og mer variert tilbud til deg som kunde. Dette vil skille din lokale REMA-butikk fra andre butikker i ditt nærområde.

I 2017 vil vi introdusere en rekke nye varer og produkter. For Bergen betyr dette blant annet en stor ny satsing på en fabrikk som skal levere lokalt øl til Bergen og Hordaland. Dette vil komme som et tillegg til Hansa-ølen som vi fortsatt vil tilby i våre butikker.

Les også

Irriterende press fra Rema 1000

Vi er glade for at bergensere og hordalendinger følger godt med på vareutvalget vi har i våre butikker, og vi takker for engasjementet dere har vist på sosiale medier. Vi forstår godt at dere setter pris på lokale helter – det er et engasjement vi i REMA 1000 også deler. Våre butikker er eid av lokale kjøpmenn, og vårt ønske er å støtte opp om lokale leverandører som kan gi oss økt mangfold i våre butikker.

Det ligger i REMA 1000 sitt DNA å utfordre. Dette provoserer nok mange, men samtidig opplever vi at det er det som gjør at dagligvaremarkedet blir bedre for deg som kunde. Vi utfordret da vi entret markedet i 1979 med motorsagen og beskjeden om at «Det enkle ofte er det beste». Dette holder vi fast på når vi skal gjøre våre butikker enda mer tilpasset deg som kunde, og dine behov og ønsker.

Les også

Du kødder ikke med Hansa!

Er du nysgjerrig – og det håper vi at du er – så vil du oppleve mer variasjon og enda mer spennende produkter i våre butikker i 2017. For å understreke det som vi har oppfattet har vært det viktigste i uken som gikk; vårt ønske er at du skal finne Hansa i din lokale REMA-butikk, i tillegg til en rekke andre varer fra Bergen og Hordaland. Dette i tråd med sjefens ønsker.

Publisert: